top of page

?כואב הגרון? מה עושים


כאב גרון מציק החל לתקוף אותי ואני בחרתי להתעלם ממנו, בתקווה שאם לא אתייחס אליו הוא יעלם כאילו לא היה מעולם. זו הייתה נקודת ההשפעה הראשונה של החורף, העקצוץ המעצבן שאמר לי: "הנה, החורף כבר כאן ואתו כמה תופעות מציקות ומעצבנות", ובכל זאת – הגירוד בגרון ואי הנוחות היו בשלב זה חלשים מספיק כדי שאנסה לתפקד כרגיל.

ביום השלישי לכאב הגיעה אליי מטופלת אשר התלוננה על כאב בגרון, על עקצוץ ועל גירוד לא נעימים. לבקשתה, הכנתי עבורה את תכשיר הקסם: תרסיס נגד כאבי גרון. ידעתי כי התרסיס, אשר מכיל שמנים אתריים אנטי בקטריאליים ואנטי ויראליים, יקל עליה במהרה, והכנתי אותו עבורה. באותה הזדמנות, הכנתי את אותו תרסיס גם עבורי, כיוון שכאב הגרון שלי עדיין לא עבר.

מה מכיל התרסיס?

התרסיס, או "תכשיר הקסם", כפי שמטופלים רבים שלי קוראים לו, מכיל שמנים אתריים כמו מור, לבונה, מליסה ואחרים. השילוב של כולם מוביל לחיסול הפולשים הזרים המגיעים אל הגרון ומנסים לייצר מחלה. השמנים מחזקים את המערכת החיסונית של הגוף ובכך נותנים לו כוח נוסף להילחם בפולשים, עוד לפני שהם מצליחים לייצר נזק גדול לגוף. כל השמנים הנמצאים בתרסיס נותנים לגוף אפשרות לבצע ריפוי טבעי ורובם מופקים מעצים כמו ברוש, ארז ואורן (כולם גם מעניקים חוסן, בדיוק כפי שיש לעצים).

התחושה לאחר ימים ספורים

את תרסיס הפלא שאני מכינה בתור נטורופתית ריססתי בעצמי 4-3 פעמים, וההשפעה הייתה מידית. הפסקתי להרגיש את המועקה בגרון, את הגירוד המעצבן ואת הדגדוג שהזכיר לי שהגרון שלי עדיין במקומו. התחושה החדשה הייתה טבעית, נינוחה וכמעט שכחתי שרק לפני זמן קצר חוויתי כאב.

איך הגיע השינוי תוך ימים ספורים?

השאלה שרוב המטופלים שלי שואלים אותי היא "איך השינוי קורה כל כך מהר?" למעשה, רובם מבקשים לדעת כיצד ייתכן כי מוצרים טבעיים מנצחים דלקת גרון או מונעים אותה, וכל זאת ללא שימוש באנטיביוטיקה וללא כל התערבות רפואית קונבנציונלית אחרת (כזו שכוללת תרופות).

התשובה לכך היא ריפוי טבעי. יש מסביבנו שפע של חומרים מרפאים ובריאים שיכולים לתמוך בגוף שלנו ולעודד אותו להתגבר לבד על התוקפים השונים וכל אלו אינם כוללים תרופות סינתטיות אלא שמנים טבעיים הזמינים לנו. במקרה של דלקת בגרון, השמנים השונים הם האנטיביוטיקה של הטבע, הם יכולים לפגוע בחיידקים ובוירוסים.

השמנים עובדים מצוין, וכאן לעתים אני נשאלת מדוע לבחור בהם על פני האנטיביוטיקה. התשובה לכך היא פשוטה: הם פשוט אינם פוגעים בגוף אלא ממוקדים לפגיעה בחיידקים ובפתוגנים. מכאן, שלא כמו באנטיביוטיקה, במקרה של ריפוי טבעי פלורת המעי אינה נפגעת ואינה מחלישה את הגוף (מה שקורה בעת שימוש באנטיביוטיקה). השמנים האתריים מטפלים במחלה, ובאותו הזמן מגנים על הגוף ומחזקים אותו. הם ממריצים את מערכת החיסון, ובכך גורמים לה לחסל את החיידקים והווירוסים.

תנו לשמנים להיות חלק בלתי נפרד מארון התרופות שלכם

בארון התרופות שלכם יכולים להיות מוצרים טבעיים שיגנו עליכם. השמנים האתריים יכולים להשתלב בטיפול היומיומי שלכם ולהיות מונחים בארון כדרך קבע. חשוב לציין כי לפני תחילת השימוש בשמנים חשוב מאד ללמוד על אודותיהם ולהתייעץ במומחה בתחום. השמנים הם חומרים חזקים, לכן יש לבצע בהם שימוש מושכל.

לכבוד החורף אני מקיימת סדנאות רוקחות טבעית, שיעזרו לכם לעבור את העונה ללא מחלות. בסדנה נלמד על תרופות סבתא ועל רוקחות, ונלמד כיצד אפשר לעבור את החורף בלי מחלות ובטיפול טבעי בלבד. בין היתר נלמד בסדנא מהו סירופ תאנים, למי מתאים השימוש בשמן הדס, מהו סמבוק שחור ועוד המון נושאים מעניינים ושימושיים לחורף בריא ונקי מתרופות.

bottom of page