top of page

תולעי מעיים – הפתרון הטבעי


טוב, אם לא היה לי מה להציע לכם כנראה שלא הייתי כותבת.

אז יש.

מי שנגעל שידלג. באמת נושא דוחה.

בואו קודם נבין במה מדובר.

תולעת היא פרזיט, כלומר אורח בלתי קרוי שמתאחסן במעי וצורך את המשאבים שלנו, בקיצור – חי על חשבוננו ומזיק לבריאותינו.

יש מיני סוגי תולעים, אני מדברת על הסוג הנפוץ ביותר והוא תולעת הסיכה – לבנבנה שקפקפה מגעילה, אורכה הממוצע בין 5 ל-10 מילימטרים.

כאמור תולעי הסיכה מתגוררות במעי האנושי (טריסריון, מעי דק ומעי גס) ובלילה כשתנועתיות המעי יורדת, יוצאות לכיוון פי הטבעת כדי להטיל ביצים.

כל תולעת בוגרת מטילה אלפי ביצים בבת אחת, ומיד אחרי זה מתה.

עצם הטלת הביצים מגרדת בעקבות ייצור חומר מיוחד שיוצר תגובת גרד. זה כמובן מנגנון הישרדותי גאוני של התולעת: כשמגרד לנו, אנחנו שולחים יד לאזור, נוגעים, וברגע שאותה יד עם הביצים נוגעת באוכל, נכנסת לפה, נוגעת בחפץ בו נוגעת יד אחרת שנוגעת באוכל או נכנסת לפה – מתרחשת הדבקה.

תולעי מעיים זו מחלה שנחשבת למחלת גן ילדים. חלק גדול מהדבקות מתרחשות בגלל אי שמירה על היגיינה בין הילדים השונים, ישיבה על אסלה, אי רחיצת ידיים, שימוש באותה מגבת וכו'.

יחד עם זאת בשנות עבודתי בקליניקה פגשתי לא מעט מבוגרים שסובלים מתולעי מעיים באופן כרוני במשך עשרות שנים, הרבה פעמים עוד מילדות. היש פתרון גם במצב כזה? הרבה פעמים התשובה חיובית (תודה לאל).

איך יודעים שיש תולעים?

רשימת הסימפטומים די מגוונת, אך בדרך כלל יורגש גרד בעיקר בשעות הערב והלילה, אי שקט, שינוי ביציאות (עצירות או שלשול), כאבי בטן, שינויי מצב רוח, עייפות, נפיחות ועוד.

מה מציעה הרפואה הקונבנציונלית?

ורמוקס. תרופה שנלקחת דרך הפה, לרוב מביאה להקלה די מהירה אך לא פותרת את הבעיה בטווח הארוך. למה? ורמוקס פועלת אך ורק על תולעים בוגרות על יד מניעת מקורות האנרגיה שלהן. ביצים ותולעים צעירות לא נפגעות, ולכן יכולות להמשיך את מעגל החיים וההדבקה. יש רופאים שממליצים על שימוש במנה נוספת אחרי 7 / 10 / 14 יום שכן גם אז התולעים הבוגרות שהצליחו לבקוע יחוסלו אך הצעירות והביצים יישארו. וחוזר חלילה. שלא נדבר על הדבקה מאדם אחר עליה אין לטיפול התרופתי שום השפעה.

תרופות סבתא לטיפול בתולעי מעיים:

  • שום. ריח השום דוחה את התולעים ומונע מהן להטיל את ביציהן. מומלץ לצרוך שום בתזונה וכן ניתן להחדיר בעדינות שן שום קטנה ומשומנת לפי הטבעת (אני יודעת שיש אנשים שנרתעים מכך. מובן. לשיקולכם. מניסיון – לא עניין דרמטי). אפשר גם להשרות שום בתוך שמן זית או קוקוס או שיאה ולמרוח את השמן המושרה על פי הטבעת.

  • תזונה נטולת סוכרים – תולעים ניזונות מסוכר. הרעבתן תסייע להחלמה. הרעיון הוא להימנע לא רק מסוכר לבן וממתקים אלא גם דגנים לבנים (פסטה, אורז, לחמניות לבנות, קורנפלקס, בורקסים וכו'), ואפילו לצמצם צריכת פירות, דבש וסילאן.

  • גרעיני דלעת – שלמים או טחונים, לא קלויים, טריים, רצוי על בטן ריקה, כף עד שתיים ביום.

  • גזר טרי, בצל חי.

  • שמירה על היגיינה - רחיצת ידיים אחרי כל ביקור בשירותים (דא..), החלפת תחתונים כל בוקר, שטיפת אזור פי הטבעת כל בוקר, הימנעות משימוש במגבות משותפות, הימנעות מישיבה בערום על סדינים וכו'.

טיפול נטורופתי טבעי בתולעים:

  • כמובן תפריט מותאם בהתאם לעקרונות שהזכרתי.

  • טיפול בצמחי מרפא אנטי פרזיטיים עם פורמולה מותאמת על ידי מטפל מוסמך. אני לא ממליצה על פורמולות מדף. רובן לא יהיו מספיק יעילות ורק יתסכלו יותר.

  • פרוביוטיקה – טובה וחזקה, במינון גבוה. לא דובונים והמצאות מסחריות נוספות. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע לגבי בחירת פרוביוטיקה מתאימה ומינונים מומלצים.

הפתרון הייחודי שאני מציעה: נרות רקטאליים מבוססים על שמנים אתריים אנטי פרזיטיים.

אחרי שנים של התעסקות בתולעים (גם בקליניקה וגם בביתי כשילדיי היו צעירים), מצאתי שהנרות הם הפתרון היעיל, המהיר והזול לטיפול בתולעי סיכה. שוב, מי ששימוש בתכשיר רקטאלי מרתיע אותו, זה לא פתרון בשבילו. מדובר על טיפול של 10 ימים בבוקר ובערב. עלות הטיפול לאדם – 160 ₪. ההקלה מורגשת כמעט מיד משום שהנר מונע מתולעים בוגרות לצאת ולהטיל ביצים. להבדיל מורמוקס, השמנים פועלים לא רק על תולעים בוגרות.

במקרים כרוניים קשים אני משלבת גם הידרוסולים (מים ארומתיים) אנטי פרזיטיים בבליעה, וכמובן פועלת לפי הפרוטוקול הטיפול הטבעי בתולעים אותו הזכרתי קודם.

לרוב הילדים שנדבקו בתולעים בגן הנרות יספיקו.

כמו שאמרתי, אני מטפלת גם באנשים שסובלים מתולעים שנים ארוכות, ובעזרת הטיפול המשולב מצליחה לגמול אותם מייסוריהם.

** הצעה מיוחדת **

למי שלא מצליח להיפתר מתולעים בכוחות עצמו/ה: פגישת יעוץ חד פעמית במחיר של 300 ש"ח בה נתאים תכנית פעולה רב תחומית ללוחמה בפרזיט העיקש:

תזונה, תוספי תזונה, דרישות היגיינה בבית ובמקומות נוספים אם נדרש ואמצעים נוספים בהתאם לצורך. כמו כן, ליווי המשך בטלפון או בווטסאפ עד שננצח.

אם אתם זקוקים לעזרה או להתייעצות, מוזמנים ליצור איתי קשר ב-054-7885070.

את הנרות ניתן להשיג אצלי בקליניקה בכרכור, או בתל אביב.

בתמונה - תולעת מסוג אחר, להמחשה :-)

bottom of page