top of page

טיפול טבעי בכינים


יש כמה פרזיטים שבאופן קבוע מטרידים את מנוחתה של אם עברייה (בעצם כל אם, וגם אב וגננת וסבתא):

  • תולעי מעיים (עליהם כבר כתבתי)

  • יבלות ויראליות / מולוסקום (גם עליהן כתבתי)

  • כעת הגיע זמנה של חברת הכבוד הנוספת בחבורה הדוחה והמפוקפקת הזאת ושמה נחמה.

כינים רבותיי!

צרה ידועה שמי שסובל מנטייה למשוך אותן, לרוב נהנה מביקורן באופן תדיר וגם מתקשה לסלקן.

ברפואה טבעית נהוג לייחס את הנטייה להידבק בכינים (ואגב, גם להיעקץ על יד יתושות) למחסור בויטמין B2. הריח הייחודי שיש לויטמין הזה דוחה את החרקים, ומי שחסר לו 2B למעשה מושך אליו כינים ויתושים. מנסיוני, הרבה פעמים הולך יחד.

כמה מילים על הכינים ומעשיהן הנבזיים

זהו חרק קטן שחי על ורק על ראש האדם וניזון מדמו. הן לא מתקיימות מחוץ לגוף, על בעלי חיים, שטיחים, מצעים. אין להן יכולת לקפץ או לעוף, ויכולת מאד מוגבלת לשרוד שלא על ראש האדם, הן לא שוחות במי ים או בריכה. על כן, כדי להידבק נדרש מגע ראש אל ראש. במקרים מסוימים גם העברת מסרקים, כובעים ואביזרי שיער עלולה להיות מדבקת.

תוחלת החיים של כינה היא חודש. כינה בוגרת מטילה כ-5 ביצים ביום. לביצה לוקח שבוע לבקוע.

כל כינה נושכת את עור הקרקפת 5 פעמים ביום כדי למצוץ דם (פנסיון מלא...), וזה מה שמגרד.

כינים וילדים

בכל רגע נתון 25% מילדי הגן ובי"ס יסודי סובלים מכינים. כל ילד רביעי! 3 מתוך כל 4 ילדים יתקלו בכינים במהלך חייהם.

בנות בדרך כלל סובלות יותר. יודעים למה? לא בגלל אורך השיער – שיער קצר דווקא מקל על היצמדות הכינים לקרקפת, אלא בגלל נטייתן למגע וקרבה אחת לשנייה, וכן שיתוף אביזרי אופנה למיניהם.

איך נפטרים מהצרה הזו?

כדי להיפטר מהכינים צריך קודם כל לחסל את הכינים הבוגרות המטילות, ולאחר מכן את הביצים כדי שלא ייבקעו וימשיכו את המעגל. לא פשוט אך אפשרי. אני לא ממליצה להשתמש בתכשירי מדף קונבנציונליים שמבוססים על חומרי הדברה שחודרים כמובן למחזור הדם ומזיקים לבריאות. יש אפשרויות טובות יותר.

  1. אין תחליף לסירוק במסרק צפוף! אין. ככל שהשיער יותר ארוך וסבוך המשימה יכולה להפוך למאתגרת יותר, ולכן מומלץ לסרק אחרי מריחת חומרים שומניים על השיער. שמן זית הכי פשוט יכול לסייע. על הדרך הוא חודר למערכת הנשימה של הכינים וחונק אותן, אבל בעיקר מפריע להצמדות הכינים וביצים ומאפשרת הוצאתן החוצה. יש עוד חומרים שיכולים לעזור כאן, ממיונז ועד מרכך שיער.

  2. שמירה על היגיינה. לא במובן של ריבוי חפיפות. אין שום הוכחה לכך שהכינים מעדיפות ראשים מלוכלכים על פני הנקיים. הכוונה היא איסוף שיער, מניעת מגע ישיר עם ראשים נגועים, החלפת כובעים.

  3. שימוש בשמנים אתריים להרחקה ומניעת כינים. מוכח ובדוק – יש שמנים אתריים שמרחיקים פרזיטים שונים, ביניהם כינים. רובנו שמענו על רוזמרין, אכן כך. חשוב מאד לדעת לעבוד נכון עם שמן אתרי רוזמרין. הוא שמן חזק, לא מתאימים לילדים צעירים מאד, ובטח ובטח לא בהנחה ישירה על העור. דורש הקפדה על מינונים נמוכים ושימוש בשמן נשא. חובה! ראיתי ילדים עם גירויים עוריים עד כדי כוויות בעקבות טיפול לא נכון.

ורוזמרין הוא לא היחידי. גם גרניום, אקליפטוס, עשב לימון, קורנית, עץ התה ועוד כמה יעשו את העבודה. שילובים חכמים בין כמה סוגים יעשו עבודה טובה עוד יותר.

בשנת 2018 התפרסם מחקר שנערך בתאילנד שבדק ומצא השפעה חיובית של זני אקליפטוס וכורכום על חיסול ביצי כינים.

מה אני מציעה?

עם השנים פיתחתי פורמולה אחת מנצחת שמשמשת להרחקה ומניעה גם יחד. חסכוני, לא?!

מה היא מכילה? שמן זית כשמן בסיס ושמנים אתריים מהפחות אהובים על הכינים.

איך עובדים איתה?

במקרה של הצורך בחיסול כינים, משתמשים בתערובת כמסיכה. מורחים על השיער, משאירים כחצי שעה עד שעה ובזמן הזה מסרקים עם מסרק צפוף.

חוזרים על הפעולה כל יום בשלושת הימים הראשונים, לאחר מכן יום כן יום לא עוד פעמיים, ועוד פעם אחת כעבור שבוע, בתקווה לא לראות יותר כינים חיות וגם לא ביצים.

למניעה: כמה טיפות כל בוקר מאחורי האוזניים.

מחיר התכשיר: 90 ₪ ל-100 מל' (לפרטים נוספים ורכישה).

תודו שהתחלתם להתגרד תוך כדי קריאה :-)

bottom of page