top of page

טיפול טבעי במולוסקום / יבלות ויראליות


מולוסקום

(יבלות ויראליות - Molluscum contagiosum)

מי שלא מכיר יכול לדלג, רק שיזכור את השם וידע שקיים דבר כזה ויש לו פתרון די פשוט.

מי שנתקל, בוודאי ירצה להשקיע כמה רגעים בקריאת המאמר הזה.

מדובר במחלת עור / מחלת מערכת החיסון (תלוי איך מסתכלים עליה) לא מאד מורכבת, אך מדבקת ומאד מאד נפוצה, בעיקר בקרב ילדים. היא באה לידי ביטוי במין גולגולים על העור שיכולים להיות מרוכזים במקבצים או מפוזרים על הגוף באזורים שונים: פנים, גפיים, בטן, גב, אברי מין, עפעפיים ועוד מגוון אופציות.

כמו כל וירוס, הוא מופעי יום אחד ונעלם יום אחד ללא התראה מוקדמת. רק המרחק בין שני האירועים האלה יכול להיות שנתיים – שלוש. ראיתי גם שבע שנים.

לפעמים היבלות ממש לא מפריעות. לפעמים הן מפריעות מבחינה אסטטית, בעיקר אם מדובר בילדים גדולים יותר או בני נוער, ולפעמים הן מציקות ומגרדות.

אם הן לא מפריעות, אפשר גם לא לטפל בהן. בסוף הן יעלמו לבד, רק שזה יקח זמן. וכן צריך לזכור שהן מדבקות גם במגע ישיר, וגם בשימוש במגבות משותפות וכו'.

אבל אם הילדה מתעקשת ללבוש רק מכנסיים ארוכים או חולצות עם שרוול בקיץ, או אם הילד מתבייש להושיט יד, אני כן ממליצה לטפל.

השאלה היא איך.

כשמתעורר חשד למולוסקום, דבר ראשון כדאי לפנות לרופא עור לצורך אבחון, אבל לא בטוח שכדאי לבחור באחת משיטות הטיפול המוצעות על ידי הרופאים.

יש מספר אופציות המקובלות ברפואת עור קונבנציונלית:

  1. תכשיר למריחה חיצונית המכונה ורומאל - מדובר בנוזל דמוי לק שאמור לצרוב את היבלת. לא נעים ושורף, יעילותו מוטלת בספק.

  2. צריבה בחנקן נוזלי – פעולה מכאיבה. גם היעילות שלה לא גבוהה והיבלות עלולות לחזור. למה? כי הטיפול הוא סימפטומטי, מעלים את היבלות אבל הבעיה לא נפתרת.

  3. הסרה כירורגית – נעשית במקרים קיצוניים כשהיבלות מופיעות באזורים רגישים ולא נעלמות לאורך זמן. פעולה כירורגית לכל דבר שנעשית בהרדמה או טשטוש. גם במקרה הזה היבלות עלולות להופיע שוב.

הרפואה הטבעית מציעה מגוון פתרונות, חלקם בעלי יעילות גבוהה. בעיקר בתחום הומאופתיה, ארומתרפיה וצמחי מרפא. ברוב המקרים עובדים על חיזוק מערכת חיסון שבתורה מטפלת בוירוס.

אחרי ניסיון של שנים בטיפול במולוסקום, עם מאות ילדים שפגשתי, אני יכולה להגיד שבאחוז גבוה מאד מהמקרים אני מסתפקת בטיפול חיצוני בלבד על ידי תכשיר שאני רוקחת. זו תערובת שמנים אתריים אנטי ויראליים. מה שהיא יודעת לעשות זה לסמן למערכת החיסון "היי, יש פה וירוס שלא שמת לב אליו, בואי טפלי בו". משך הטיפול משתנה מאדם לאדם ותלוי במצב הוירוס ומצב מערכת החיסון, אך בכל מקרה נע בין מספר ימים (שבשבילי זה תמיד בגדר נס) עד מספר שבועות או חודשים ספורים.

למה אני אוהבת לטפל ככה? כי זה פשוט. לא דורש זמן, זול ונגיש. מלמדים את הילד לנקד לעצמו את היבלות עם מקל אוזניים ושמן וזהו. לא כואב, לא שורף, לא מצריך פניה למטפלים או הוצאה של מאות שקלים (אני כל הזמן נתקלת בהצעות כאלה, מאנשים שמופתעים לגלות שהטיפול שלי עולה כמה עשרות שקלים וזהו), לא דורש נטילת תכשירים דרך הפה.

לפעמים לא צריך טילים בליסטיים כדי לחסל זבוב, ואפשר להסתפק בנעל בית.

לרכישה ולפרטים נוספים אודות התכשיר

bottom of page