top of page

פתרונות טבעיים ל-6 הצרות הגדולות של הקיץ


הקיץ מביא איתו כל מיני אתגרים, כרגיל. לאיזו קייטנה לרשום, מי לוקח חופש באוגוסט, האם לעשות מנוי לבריכה או לבלות בים, חופשה בחו"ל או בארץ? גם אצלכם? בנוסף, הקיץ מביא איתו גם התמודדויות בריאותיות שמאפיינות אותו. איך אני יודעת? הרבה אנשים פונים אלי בימים אלה עם שאלות דומות. דאודורנט: יש בשוק המון גרסאות של דאודורנטים שקוראים לעצמם טבעיים שמכילים חומרים שלא הייתם רוצים למצוא בתכשיר שנמרח לכם בבית השחי לו הייתם יודעים על קיומם. זה עצוב אבל זו המציאות. על גבול ההונאה שבחסות החוק. תקנו ממי שלמד, יודע מה הוא עושה והכי חשוב - שאפשר לסמוך שלא ירמה אתכם. ואם עוד לא מצאתם דאודורנט טבעי שעובד לכם - אל תרימו ידיים :-) אומר בצניעות: שמעתי מעשרות לקוחות שלא האמינו שדאודורנט טבעי יכול לעשות עבודה באמת מושלמת עד שנתקלו בשלי.

הרחקת יתושים: שמן לבנדר לבדו לא מספיק ברוב המקרים, למרות שיש המון המלצות עליו ברשת (מתה על רפואת רשת, הגרסה העדכנית של רפואת מסדרון), גם לא ציטרונלה. היא גם לא מתאימה לכולם. על תכשירים כימיים אינני מדברת כי אתם יודעים מה דעתי. יש פתרון טבעי שהוא תערובת של צמחים ושמנים שונים, אם צריך מתאימים אותו לצרכים ספציפיים (תינוקות רכים למשל). וכן, זה עובד! גם באזורים מוכי יתושים. אגב, מי שנעקץ בצורה בלתי סבירה - שווה לבדוק למה. בדרך כלל מדובר בחולשה חיסונית מסוימת שנובעת מחוסרים תזונתיים הניתנים להשלמה.

קרם הגנה: מה שזמין בפארמים רווי כימיקלים מסוכנים. זה לא סוד, יש אינספור מחקרים שמוכיחים את זה. לתפיסתי קרני השמש מסכנות אותנו פחות מרכיבי התכשירים הנמכרים היום בשוק, בחיי. הדעה הרווחת היא שמקדם הגנה טבעי לא מספיק בקיץ הישראלי כי אין פתרונות יעילים להגנה מפני סוגי הקרינה השונים. אז הנה לכם מיתוס שאני יכולה לנפץ. יש ועוד איך! יש ברפואה טבעית חומרים שמספקים הגנה מעולה מפני קרני UVA ו- UVB שמני בסיס כמו תמנו ושומשום, מינרלים כמו אבץ, חומצה המופקת מעץ הקינמון ועוד. השילובים הנכונים שלהם נותנים תשובות לא פחות ממעולות. כן, כן, גם בארץ, גם ביולי אוגוסט, גם אם נמצאים בשמש כמה שעות. במו ידיי פיתחתי מוצר שאני מאד גאה בו. וכן, לקח לי כמה שנים להגיע לתוצאה הרצויה.

יבלות וראליות: מכירים? מכת מדינה. גבשושיות על פני העור, לפעמים מציקות מאד ולפעמים לא. לפעמים המחיר הוא רק אסתטי. לרופאי עור בדרך כלל אין פתרונות יעילים מלבד צריבה או התשובה המוכרת "זה וירוס, זה יעבור. אחרי שנתייםםםם......". גם לצרה הזו יש פתרון יעיל למדי בדמות תערובת שמנים אתריים אנטי ויראליים למריחה חיצונית שלרוב מקצרת את משך המחלה לכמה שבועות במקום כמה שנים. השמן המוביל בטיפול ביבלות ויראליות הוא השמן האתרי מליסה. הרחקת כינים: הדבר הראשון שקופץ לראש הוא שמן רוזמרין במריחה נדיבה מאחורי האוזניים, נכון? אז זהו שלא. מדובר בשמן חזק שלא מתאים להנחה ישירה על העור ללא שמן נשא שיגן מפני כוויה, בטח לא לילדים. מה עושים? מכינים תערובת על בסיס שמן זית ו/או ארגן ושמנים אתריים כגון אורגנו, עץ התה ועוד. וגם רוזמרין. הטיפול ידרוש סירוק יומיומי אבל יהיה יעיל ובטוח.

ואחרון אחרון, ואולי הכי פחות חביב תולעי מעיים: אלה שילדים מביאים מהגן, אלה שמדביקים את כל האחים, ולעתים אפילו את המבוגרים. איכס וסבל שלא יתואר. אחרי שנים של לוחמה עיקשת נגד הייצור הנאלח, בקליניקה וברמה האישית, אחרי מאות מטופלים שהגיעו אלי מיואשים ויצאו שמחים, אני יכולה להגיד שהנרות הרקטאליים שאני מכינה לטיפול בתולעים זה פתרון שבאמת עובד. היעיל ביותר שאני מכירה. הסתייגות אחת - לא בכוח. אם ילד לא מסכים להשתמש בנרות - לא רלוונטי. אבל אם הוא כן, יש סיכוי טוב שתוכלו כמוני להכריז על תום עידן התולעים. הנרות מכילים שמני זרעים (כמו שמיר, קימל, כוסברה) ומצילים נפשות מיוסרות, לא פחות. מגבלה אחת - הם חייבים להישמר בקירור ולכן טרם מצאת דרך לשנע אותם בדואר. ניתן לאסוף מהקליניקה בכרכור או מקניון עזריאלי בתל אביב. עדיין יש לכם שאלות? או שעוררתי בכם שאלות שלא היו לכם? אשמח לשמוע מכם. אני לרשותכם.

bottom of page