top of page

לא צריכה שיננית


הטלפון שקיבלתי מהשיננית שלי לא הפתיע אותי. במשך שנים אני מטופלת אצל אותה שיננית ובכל פעם שאינני מגיעה בתדירות הרגילה היא מתקשרת לשאול לשלומי ועל הדרך לקבוע תור לטיפול הבא.

יש לי בעיה כרונית שגורמת להופעה של נקודות שחורות על השיניים. המצב הזה מביא אותי אל השיננית אחת לחצי שנה לפחות, אף על פי שאין בו כל סיכון ומדובר בתופעה אסתטית בלבד ונטולת נזק כלשהו. הנקודות השחורות האלו נקראות black line, תופעה שנגרמת כתוצאה מרמת חומציות גבוהה בפה המאפשרת לחיידקים להתרבות ולצבוע את השיניים באותן נקודות לא אסתטיות.

לאורך השנים הגעתי אחת לחצי שנה אל השיננית כדי להיפתר מהנקודות ולזכות בתקופה נוספת של חיוך ללא בושה. במקצוע שלי – מטפלת ומרצה – וכמי שנמצאת כל היום עם אנשים, הצורך להרגיש נינוחה עם מראה השיניים הוא בגדר חובה.

מצאתי פתרון

הפעם האחרונה שהגעתי לטיפול אצל השיננית הייתה לפני תשעה חודשים ולא היה לי כל צורך בתור נוסף. בשיחת הטלפון, השיננית שאלה אותי כיצד ייתכן שלא הגעתי ומה פשר השינוי. שמחתי לענות לה.

כבר תקופה אני רוקחת בעצמי ומשתמשת במשחת שיניים המבוססת על אדמת חוואר. זו היא אדמה מינראלית בעלת תכונות מצוינות עבור השיניים והחניכיים: אנטי דלקתיות והפחתת החומציות. היא אפילו עושה פעולת פילינג עדינה לשיניים בלי לפגוע בשכבת האמייל המגינה עליהן. השילוב בין הפילינג לשמנים האתריים מהם מורכבת המשחה יוצר את אפקט ההלבנה ומאפשר לי לחייך ללא דאגה או אי נעימות.

משחת שיניים טבעית לילדים

לאחרונה פיתחתי מוצר חדש, והוא משחת שיניים מבוססת על קאולין (חימר לבן) שהוא עדין אף יותר ומתאים ביותר לשימוש בתכשירים לילדים שצבע החוואר מהווה בעיה עבורם.

שפע אמצעי טיפול וטיפוח טבעיים

למעשה, כיום סל מוצרי הרוקחות שלי מכיל מוצרים מגוונים, ורבים מהם נולדו בדיוק מאותה סיבה – בעיה אישית שלי או של האנשים הקרובים אליי. משחת שיניים טבעית היא דוגמה אחת, ואליה נוספו גם דאודורנט טבעי אשר אינו מכיל מזיקים ומונע את ריחות הזיעה ביעילות מבלי לסתום את נקבוביות העור. אפילו מצאתי דרך לעזור לבני האסתמטי ללא משאפים (אין לנסות לבד בבית ללא ייעוץ מקצועי וללא ליווי של מטפל מוסמך), מצאתי דרך טבעית לטפל בתולעי מעיים אצל ילדים ומבוגרים, ופיתחתי נוסחה לקרם יעיל וטבעי להגנה מפני השמש. כל המוצרים השונים הם דוגמאות לפתרונות יעילים וטבעיים.

ברזומה הטיפול הטבעי באמצעות השמנים וצמחים אפשר למצוא גם פתרונות לדלקות אוזניים וגרון, לדלקות מפרקים כואבות, לטיפול בשרירים תפוסים ואף לבעיות עור לרבות פטריות, יובש וטיפול באלרגיות שונות (מניעה וטיפול באדמומיות ובגירוד המופיעים כתוצאה מכך). הטיפול הטבעי יעיל גם לפיסורה, לטחורים, לבעיות ציפורניים ועוד.

במקרים רבים, הטיפול באמצעים הכימיים אינו נותן פתרון לבעיה אלא מעלים או מטשטש סימפטומים.

הטיפול הטבעי בשימוש נכון אינו מזיק ויכול לפתור סוגיות רבות, ממש כפי שפתרו אותן רופאי העבר. הרפואה הטבעית המודרנית משלבת בין הידע העתיק שמקורו ברפואה המסורתית לבין מחקרים מדעיים המאפיינים את הרפואה המודרנית.

מה לגבי התור אצל השיננית? בשיחת הטלפון קבענו תור לעוד כחודשיים. לבקשתה, הבטחתי גם להביא איתי דוגמיות ממשחת השיניים שהכנתי, כדי שתוכל להציע אותה למטופלים נוספים שזקוקים לה.

bottom of page