top of page

מה במשלוח?


חג הפורים מתקרב ויחד עם החיפוש אחר תחפושות מתאימות, מתחילים אנחנו ההורים לבחון סוגיה נוספת – מה לכלול במשלוחי המנות?

עבור חלקנו זה כיף גדול והזדמנות ליצירתיות רבה. על האחרים המשימה מכבידה מאד.

חלקנו מוכוונים ללכת ולרכוש מארזי ממתקים, חלקנו האחר ייחפש אלטרנטיבות בריאות יותר. אולי תתפלאו לשמוע - יש המון אפשרויות לכיבוד מהסוג הבריא (או יחסית בריא), משחקים והפתעות שונות שניתן להכניס למשלוח ולשמח לבב. לא חייבים למלא את המארז בג'אנק...

לצערנו, הכול מתבטל כשמקבלים מבית הספר או הגן הנחיות מדויקות לתכולת המשלוח הרצויה. מצד אחד, הכל מכוונות טובות - שמא כל הילדים ייקבלו משלוחים זהים ולא תווצר תחרות. מצד שני, הולכים על המכנה המשותף הנמוך ביותר וגומרים עם ממתקים וחטיפים מהסוגים המזיקים ביותר, אלה המכילים חומרי טעם, ריח וצבע, שומנים מוקשים ומיני כימיקלים שלא מוסיפים לבריאותו של אף ילד.

בריאות חשובה מכל, ויחד עם זה – גם שמחת החג

נכון, ממתקים לא הורגים אף אחד (בטח לא במיידי) ואפשר מדי פעם לצרוך אותם. אבל יש מרחק גדול בין סוכריות טופי, ופלים תעשייתיים ונחשי גומי צבעוניים לבין אוזני המן באפייה ביתית, שוקולד איכותי ובייגלה. אפשר להכניס לתוך המשלוח גם מאכלים שהוכנו בבית, פרי יצירה של הילדים עצמם עם קצת ערך חינוכי על הדרך, משחקים שונים ועוד.

מתכון לאוזני המן אפשר למצוא כיום בקלות רבה, ואין צורך להיות אופים דגולים כדי להכין אותם. המתכון הבריא יכול להחליף את המתכונים שכולנו מכירים המתבססים על סוכר לבן ומרגרינה. כל מה שצריך כדי להכין אותם זה נכונות, וגם ילד או ילדה שיוכלו לעזור במשימה. ניתן להשתמש בקמח כוסמין מלא במקום קמח לבן, בשמן קוקוס הידוע בסגולותיו ובחלב שקדים או אורז במקום חלב פרה רגיל. הגרסה הבריאה והטובה הזו של אוזני המן יכולה להתאים הן לילדים והן למבוגרים שהבריאות חשובה להם. היא אפילו טטיב עם מי שרוצה לרדת במשקל אך לא מוכן לוותר על מאכלי החג.

תוספות טבעיות וטובות למשלוח המנות

אוזני המן בגרסה הבריאה והטובה יותר זה רק רעיון אחד מהמוצרים השונים בעלי ערך תזונתי גבוה גבוה יחסית שניתן לצרף למשלוח, כולם כמובן טעימים וגם משמחים. כל אלה שמגיעים ממקום של נתינה ושל אהבה וגם מתוך ההבנה כי הבריאות חשובה לא פחות מהחג ומהמסורת. לצד אוזני המן או במקומן אפשר לצרף גם כדורי תמרים קלים מאד להכנה, עוגיות טחינה טעימות, חטיפי גרנולה או עוגיות גרנולה שמכינים בקלי קלות בבית וגם חטיפי פצפוצי אורז עם דבש שמשמחים את החך ואת הנפש. כל ילד (וגם מבוגר) ישמח מאד לקבל אותם במשלוח המנות שלו.

להכין לבד במקום לקנות

במקום לרכוש משלוח מנות מוכן, אריזה מסוגננת ומקושטת, כזו שמושכת את העין מצד אחד אבל מכילה ממתקים זולים ונחותים מאד בכל הקשור לערך התזונתי שלהם, אפשר להכין את משלוח המנות לבד, ללא סוכר מזוקק ורעלים אחרים שאינם טובים לבריאות. ההכנה עצמה היא חלק מהכיף, אפשר להכין את משלוח המנות יחד עם הילד או עם הילדה, להוסיף לו אוזני המן או ממתקים טבעיים שונים שמכינים לבד בבית או רוכשים בחנויות טבע.

bottom of page